- Vähintään 20 vuoden ikä
- Ei saa olla maksuhäiriömerkintöjä
- Suomen kansalaisuus vaaditaan
Euroloan on tarkoitettu 20 - 70-vuotiaille, jotka täyttävät luotonantokriteerit. Jokaisen hakijan luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä. Luottotili on täysin ilmainen aina ensimmäiseen nostoon asti. Sen jälkeen kuluja muodostuu vain käytetystä rahan määrästä.
Netissä haettava Euroloan kulutusluotto voi pienimmillään olla 100 euron suuruinen. Luottoa voi kuitenkin hakea aina 10 000 euroon asti. Hakemus on helppo täyttää, eikä siihen vaadita mitään liitteitä. Myönnetyn lainan määrä on riippuvainen hakijan arvioidusta takaisimaksukyvystä. Hakemukseen täytettyjen tietojen perusteella jokaiselle lainanhakijalle tehdään yksilöllinen kartoitus, jossa selvitetään hänen taloudellisen tilanteensa.
Euroloan luottotili on maksuton, kunnes asiakas nostaa tililtä ensimmäisen rahasumman. Tästä lainasta ei myöskään mene mitään avausmaksua tai kiinteitä vuosi- eikä kuukausimaksuja. Esimerkiksi 1000 euron lainaan 1 vuoden takaisinmaksuajalla, tulee takaisinmaksettava kuukausierä olemaan 99 euroa. Sivustolla olevasta lainalaskurista pystyy vertailemaan eri summista ja laina-ajoista kertyviä kuukausieriä. Lainaa hakiessaan kannattaa myös miettiä miten suuren erän pystyy lainaa kuukaudessa lyhentämään.
Pienlainoja tarjoava Euroloan Customer Finance Oy on perustettu vuonna 2007. Euroloan luottoa voi hakea ilman vakuuksia ja takaajia. Hakemuksen täyttämiseen menee kaikkiaan vain noin 5 minuuttia. Hakemuksen täytettyään asiakas ohjataan kirjautumissivulle hänen henkilöllisyytensä varmistamiseksi. Kirjautuminen tapahtuu joko omien pankkitunnusten avulla tai vaihtoehtoisesti mobiilivarmenteella. Kirjautumalla palveluun asiakas näkee hänelle myönnetyn lainan määrän, sekä henkilökohtaisen lainahinnastonsa.
Euroloan luotossa asiakas siirtää itse rahaa tililleen my.euroloan-palvelussa. Asiakkaaksi tultuaan luotonsaaja voi siirtää haluamansa summan rahaa tililleen. Ensimmäinen rahansiirto on mahdollista tehdä 7 - 23 välisenä aikana. Tämän jälkeen rahaa voi siirtää omalle tililleen kellonajoista riippumatta. OP:n, Nordean ja Danske Bankin asiakkaat saavat rahat tililleen välittömästi. Muiden pankkien asiakkailla siirretyt rahat näkyvät 1 - 2 päivän kuluttua.
Euroloan lainan todellinen vuosikorko esimerkiksi 1500 euron summalle, on 14,9 %, jolloin nimelliskoroksi tulee 8 %. Lainan todellinen vuosikorko on aina 4,9 % -50 % välissä. Lyhennyserien määrä riippuu lainan suuruudesta.
Euroloan lainan hakeminen on turvallista, sillä asiakkaan tiedot käsitellään aina suojatussa ja varmennetussa verkko- ja mobiiliympäristössä. Tämän lisäksi palvelu on sertifioitu kansainvälisen turvallisuussertifikaatin (ISO27001) mukaan.
Lainahakemuksen yhteydessä tehdyn kartoituksen mukaan lainanhakijalla ei tällöin ole edellytyksiä maksaa takaisin hakemaansa luottosummaa. Tällaisissa tapauksissa on usein kyse maksuvaikeuksien ennaltaehkäisystä ja Euroloanin soveltamasta yhteiskuntavastuusta.
Mikäli luottoraja näyttää nollaa, ei luottoa ole jostakin syystä voitu myöntää. Hakemusta ei kannata lähettää heti uudelleen, sillä luottoraja ei siitä muutu. Uuden luottohakemuksen Euroloanille voi lähettää 6 kuukauden päästä edellisestä.
Lainan takaisinmaksuaika riippuu henkilökohtaisesti sovitusta kuukausilyhennyksestä. Kuukausittain lyhennettävä erä on kiinteä ja se määräytyy myönnetyn luottorajan perusteella. Lyhennys on aina saman suuruinen riippumatta siitä, onko koko laina nostettu vai ei.
Kuukausittaisen lyhennyksen eräpäivä on aina sama, mutta siihen pystyy itse vaikuttamaan luottohakemuksen täytön yhteydessä. Eräpäivän voi ennen ensimmäisen rahasumman nostoa muuttaa maksutta yhden kerran. Tämän jälkeen palvelu on maksullista.
Maksusuoritukset eivät kirjaannu heti järjestelmään. Kestää muutaman pankkipäivän, ennen kuin maksetut lyhennykset on käsitelty. Silloin se päivittyy automaattisesti asiakkaan tietoihin my.euroloaniin. Lyhennyksen pikakäsittelystä pitää maksaa erikseen.
Maksua odottavasta lyhennyksestä tulee aina lasku. Asiakas voi valita haluaako laskunsa perinteisenä paperilaskuna, sähköpostiin vai my.euroloan -laskuna. Paperilaskut toimitetaan aina viralliseen osoitteeseen, joka on Väestötiedoissa.
Euroloan lainan voi maksaa kerralla pois ilman lisämaksuja. Lainaa on myös mahdollista lyhentää enemmän kuin sovitun, kuukaudessa lyhennettävän summan verran. Tästäkään ei tule mitään ylimääräisiä maksuja.
Markkinointiviestit on mahdollista peruuttaa my.euroloan -palvelussa Omat tietosi -sivun kautta. Mikäli tästä huolimatta saat viestejä yhteistyökumppaneilta, on ne mahdollista estää poistumalla kyseiseltä postituslistalta sähköpostissa olevan linkin kautta.
Jokaiselta asiakkaalta löytyy oma tili my.euroloan -palvelusta. Sieltä on mahdollista nähdä kaikki lainatietonsa, sekä Euroloanin osamaksulla ja laskulla tekemänsä ostokset. Palvelusta voi myös siirtää rahaa omalle tililleen.
Nimen ja osoitteen vaihtaminen käy ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun ja ilmoittamalla uuden virallisen nimensä sekä osoitteensa. Laskut lähtevät aina väestörekisterikeskuksessa olevaan, asiakkaan viralliseen osoitteeseen. Muita tietoja voi itse käydä muuttamassa omissa tiedoissaan my.euroloan-palvelussa.
Luotonsaajalla on oikeus perua luottohakemuksensa 14 päivän kuluessa siitä, kun sopimus on tehty. Peruuttamisilmoitus tulee lähettää asiakaspalvelun osoitteeseen, joka on asiakaspalvelu@euroloan.fi. Siinä pitää olla luotonhakijan henkilötunnus ja nimi.
Luotonsaajalla on oikeus irtisanoa luottosopimuksensa kirjallisesti. Irtisanomisilmoitus tulee toimittaa osoitteeseen asiakaspalvelu@euroloan.fi. Siihen tulee kirjoittaa luotonsaajan nimi, henkilötunnus sekä ilmoitus irtisanomisesta. Sopimus päättyy 1 kuukauden päästä ilmoituksesta.
Perintää koskevissa kysymyksissä asiakkaat ohjataan suoraan Euroloanin perintään osoitteessa perinta@euroloan.fi. Voit olla sinne yhteydessä myös puhelimitse soittamalla numeroon 010 2171 021. Se on avoinna arkisin klo. 8 - 18.
Luottoa pystyy nostamaan tekstiviestillä. Silloin pitää pystyä tunnistautumaan. Viestillä lähetetään haluttu summa annettuun numeron, jonka jälkeen nosto pitää vahvistaa antamalla my.euroloan -palvelun salasana. Sen voi laittaa tilille Hetinostona, vaikkakin ajat vaihtelevat pankkien mukaan. Tämä palvelu on maksullista.
Jäljellä olevan luoton määrän asiakas näkee kirjautumalla my.euroloan -palveluun. Sieltä voi nähdä myös kaikki tekemänsä nostot sekä maksamansa laskut. Tämä kätevä palvelu mahdollistaa sen, että asiakas on aina ajan tasalla luottonsa jäljellä olevasta summasta.
Yleisimmät syyt siihen, ettei lainaa myönnetä, ovat maksuhäiriömerkinnät, säännöllisten tulojen puuttuminen tai huolimattomasti täytetty sekä puutteellinen lainahakemus. Hakemusta tehdessä pitää huolellisesti täyttää kaikki pyydetyt tiedot, jotta se ei olisi syy hakemuksen hylkäämiselle.
Euroloan myöntää vain yhden lainan kerrallaan, mutta asiakkaan on mahdollista hakea korotusta jo olemassa olevalle luottorajalleen. Se voidaan myöntää, mikäli kaikki edelliset laskut on maksettu ajallaan ja asiakkaan arvioitu takaisinmaksukyky sen sallii.
Euroloan asiakaspalvelun numero on 010 2171 011. Asiakaspalvelu on auki kaikkina viikonpäivinä kellon ympäri, joten heidät on helppo tavoittaa. Operaattorin hinta on 0,08 €/puhelu + 0,17€/min. Sähköpostiosoite asiakaspalveluun on: asiakaspalvelu@euroloan.fi.